Quiet luxury – trend moderního skoro minimalismu, který zohledňuje udržitelnost, se hlásí o slovo čím dál více. Na ústupu je naopak potřeba přesvědčovat okolí, že na to mám, potřeba halit se do loga, symbolů a monogramů velkých značek. Základem tichého luxusu je prosté, často jednobarevné, skvěle padnoucí, a z kvalitních materiálů dobře ušité, oblečení.

Obdobou tichého luxusu byl, … ano byl, i toto už jsme zde v jisté obdobě totiž měli v letech 2008 – 2016, tzv. normalcore, tedy normální styl. Jeho hlavním signifikantem byl důraz kladený na kvalitu materiálu a barevnou střídmost. V kurzu tak byla kůže, kašmír, hedvábí, vlna nejvyšší jemnosti, to vše v neutrálních barvách.

Jakoby unavené maximalismem, logy a monogramy, sahají světové celebrity, módní ikony, bloggeři a influenceři, kteří udávají trend, čím dál častěji po tichém luxusu. Odtud je cesta do běžného street stylu k nám již poměrně snadná.

Ale – jak jsme na tom s tichým luxusem u nás? Jsme ochotni přijmout fakt, že ač nás outfit stojí nemálo peněz, že by to nebylo na první pohled vidět? Žádné logo? Žádný monogram? Jsme ochotni si koupit kvalitní bílé tričko za cenu trička značkového s logem? Platit “jen” za kvalitu?

Účelem quiet luxury je nad nákupy více přemýšlet, dávat přednost kvalitě nad kvantitou. LUXUS JE KVALITA. Šatník vyznavače tichého luxusu je minimalistický, barevně snadno kombinovatelný a věcí je spíše méně než více, o to jsou kvalitnější. Za sebe si myslím, že není nutné vzdát se barev, odvážnějších modelů a střihů a docílit toho, aby všichni chodili v neutrálních barvách a klasických střizích, které ničím nevybočují z normálu. Je to jako se vším. Všeho s mírou. Mít ve stylu tichého luxusu doma alespoň pár outfitů je ale opravdu dobrá investice, kterou doporučuji. Mít kam sáhnout pro malé černé nebo klasické sako je nezbytnost, kterou nejednou oceníte.

Tichý luxus (na rozdíl od přísného minimalismu) si rozumí se vzory, nejčastěji s proužkem, kárem, puntíkem nebo geometrickými tvary. Jeho “představitelkou”, jednou za všechny, je Gwyneth Paltrow, která je tímto stylem proslulá a ke které již neodmyslitelně patří.

Tichý luxus dává prostor menším módním značkám a designerům, jelikož velké značky se zatím tak úplně svých log a monogramů nevzdávají. Ale, ať jsem spravedlivá, i mezi těmito se již objevují první vlaštovky. Například Prada nebo Louis Vuitton v kolekci pro podzim/zima tohoto roku. Kolekce LV pro zmíněné období je čistě minimalistická, “osvobozená” od typického monogramu.

Otázkou na závěr je, zda se v případě tichého luxusu jedná jen o další trend nebo zda-li je to “nová” doba (?)

 

Přeji Vám krásné léto plné skvělých zážitků!

Jana_IFS